HomeКомпьютерные игрыRelated VideosMore From: whatoplay

Top 25 Best Single Player PC Games of 2015 - 2018

2413 ratings | 353020 views
Ranking the highest-rated PC singeplayer videogames. These are the highest rated modern singleplayer games from 2015 to 2018 Support this channel by getting these games through the Amazon affiliate links below: A Hat in Time https://goo.gl/kVd6rN Bayonetta https://goo.gl/hsXsRb Celeste https://goo.gl/seRGph Crypt of the NecroDancer https://goo.gl/jBWZG1 Cuphead https://goo.gl/9jcsNL Dark Souls III https://goo.gl/tYN6de Day of the Tentacle Remastered https://goo.gl/Wp6cpA Downwell https://goo.gl/GR63BW Gorogoa https://goo.gl/bmfnn8 Hollow Knight https://goo.gl/kSkm9Q INSIDE https://goo.gl/7r56jW Into the Breach https://goo.gl/3usv1Z Kerbal Space Program https://goo.gl/soLYZu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain https://goo.gl/6q63Qv Opus Magnum https://goo.gl/jE3Zon Ori and the Blind Forest https://goo.gl/xVDeRg Pony Island https://goo.gl/a6iXKr Rise of the Tomb Raider https://goo.gl/7UNBXw Stardew Valley https://goo.gl/7bE2Vf SteamWorld Dig 2 https://goo.gl/hVvQ6U Subnautica https://goo.gl/t3Uo7h The Witcher 3: Wild Hunt https://goo.gl/1oU79P West of Loathing https://goo.gl/SxMQhH What Remains of Edith Finch https://goo.gl/53woBP Undertale https://goo.gl/s5ugNw whatoplay updates you with the latest, the most anticipated and the best PC, PlayStation, Xbox, Nintendo, iOS and Android video games today. Subscribe now at https://www.youtube.com/user/whatoplaychannel Discover all the best, new & upcoming PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Android and iOS video games at https://whatoplay.com. Connect with other whatoplay followers on Facebook, Twitter, Instagram and Google+ - https://www.facebook.com/whatoplay - https://www.twitter.com/whatoplay - https://instagram.com/whatoplay - https://plus.google.com/100536220375867144593/.
Html code for embedding videos on your blog
Text Comments (451)
whatoplay (4 months ago)
There has been a lot of questions as to why we didn't include many critically acclaimed and universally loved games from 2015 and older. We're sorry we forgot to mention that this video only included games from the last 3 year (2015-2018). We're changing the title now. We apologize.
Vasilije Vucetic (1 day ago)
maybe yes but those games you recoment are shit
Vasilije Vucetic (1 day ago)
YOU ARE SHITING
Luc Konosuke (16 days ago)
whatoplay. I really hate people like you who are in complete denial. The issue isn't that it's a 2015-2018. You're advertising poor quality games. I can even bet , Witcher 3 is top on this list to gain 'likes'
Luc Konosuke (16 days ago)
it's not a bit flawed, don't humour him. His list sucks badly
Asmodeus TDK (1 month ago)
feel like the ranking is a bit flawed, i feel like for a lot of these old school looking games that the only people who would buy/play them are people who like that type of game (very niche market) while these big games have a much broader audience which mean more variety of people to like /dislike the game making these playscores seem kinda pointless and inflated(might have worded that weird)...excuse the messy format of the comment just putting my two cents in.
Seguita Tomiscem (1 day ago)
Exclusive pc games look like a shit,... ps4 have detroit become human, the last of us, uncharted, and we have shitty indie games.
Tom Voke (2 days ago)
Witcher is boring to tears. So predictable and grindy.
PushOak (2 days ago)
No Doom? No Resident Evil? Far Cry 5? Mad Max? X-Com 2? Deserts of Kharak? Prey? Total War Warhammer 2? Guess you prefer platformers over before mentioned games. Or is it singleplayer ONLY? Cause some of the games I mentioned allow multiplayer
Hajime Hinata (3 days ago)
3 Wiedźmin 3 najlepszy kruci
Miloš Bulatović (5 days ago)
Worst game list on YouTube....
Hayati Fang fang (5 days ago)
where the nier automata?final fantasy?detroid?surely you have a bad taste
Nartaas (6 days ago)
You should really revise this list. Exclude all stupid 2D platformer/ indie crap. People are not buying 1080ti s to play those. Minimum criteria for this list would be 3D graphics at least for Christ's sake.
Arab Diver (6 days ago)
9:11 ... played the game but never found it
Pratham Gupta (6 days ago)
subnautica is on another planet. Idiot.
Vagabundox Gameplays (7 days ago)
This guys suck. #1 some of the game in this list suck #2 the narrator dont sound natural it sound like reading
indigoal3n (7 days ago)
So many shit games yet such high scores! wtf are pple wasting their lives on wow!!!!
Zalute (7 days ago)
horrible list
Luke Cannon (7 days ago)
indie games are so shit
Elastico Experiment (10 days ago)
omg this Video! So many good known games and I was the whole time like "2015-2018 that means Undertale existed tell me where it is Right now!" I really was just waiting for it to Show up xD
Serull (10 days ago)
"8.86" do you roll these scores on a dice? You can not give me a single reason why its 8.86 and not 8.875 or something else, your rating system is retarded.
Darrell Middleton (10 days ago)
I want action pack shooting and monsters not cartoony kid games n ps1 lookin shit
RunFaster (11 days ago)
trash list
Shadowman84FS (11 days ago)
All shit games but one. Only a piece of shit would post this.
Alex King (12 days ago)
so shit xD
Fares Scofield (12 days ago)
you call this "GAMES" ? LOL
hamza ahmad (12 days ago)
Seriously, this was worst list ever.................. Go hit a wall and see how it feels like.
Kenny Boi (15 days ago)
25 games for nerds
Kenny Boi (15 days ago)
Top 25 worst games for single player
Sociopatu' (16 days ago)
This should be called indie games list.
Evil Turtle (16 days ago)
Dark Souls ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Luc Konosuke (16 days ago)
"highest rated PC single player games" I'm not going to be nice like others saying that your list sucks and end it here cause we both know it sucks. You've put Witcher 3 on top just to gain likes because we both know without Witcher 3 as top on this list, 99% of the likes wouldn't be there on this video. Rank 2 is "undertale" and it's from 2015. Anyone ever heard of undertale before? It is a clickbait advertisement to very low-quality retro-platform games which most people won't buy in 2018 No GTA 5, Starcraft 2 : Legacy of the Void, Rise of Tomb Raider in the low rank. Don't talk about playscore or 2015-2018 games. Your listing is rigged. +1 to dislike and don't say you don't deserve it
Sunny Jim (17 days ago)
More corporate crap... same as all the others.
Hansi Kursch (19 days ago)
holy frack this list is shat
Vaff Anculo (19 days ago)
Wolfenstein?
OutlawN (21 days ago)
Bayonetta 2012?
Arm At Mans (22 days ago)
kids games
PARTIZAN (23 days ago)
trash list
Gabrielle Bénard (23 days ago)
what the hell most of these i could play on my gameboy colour ....
Luc Konosuke (16 days ago)
the dude is trying to make money from advertising trash game. Think he can fool people by mixing up good games and gameboy colour games on a rigged list.
Bxjuxh Xjjxjx (24 days ago)
have you ever played a game is the 2 3 4 5 ....games were able to play games are these residents serine
Andrew Dupuis (24 days ago)
The Witcher 3: Wild Hunt is good game i always like first one the best
Michael Jensen (26 days ago)
"Momodora: Reverie Under the Moonlight" is from 2017, your list is broken.
Jack Slate (27 days ago)
witcher 3 for me is best game ever made …. but GTA V, middle earth-shadow of war, fallout 4 are better than the other ones you mentioned, in my opinion... but I guess that is because I don't really enjoy games without great 3d graphics …. except for "inside", zat was good game
PG - Kaan (27 days ago)
Hollow Knight looks awesome
Voltage HD (27 days ago)
Top 20 Platformers with 5 others
Ducked - Head (28 days ago)
this list is terebile
Andrei Kis (28 days ago)
Too much indie bullshit.
Aşşaşinoo (28 days ago)
3:51 şarkıyla uyumlu olmuş :))
Eric Smith (1 month ago)
Main Stream CRAP! WHy no iracing ... no Euro Truck sim ... No American Truck sim ....
Jacob Avraham (1 month ago)
I didn't ask for this one
olek cisz (1 month ago)
Number 15, Burger King foot lettuce.
SplishSplash (1 month ago)
WTF IS THIS CRAPY GAY LIST
Joseph Zothanpuia (1 month ago)
clickbait
Ali Erdem Yüksel (1 month ago)
Total shit hahahahaha pixel fetish ???
Steve Loeschke (1 month ago)
Now make a top 25 games for grown ups.....
Rashid Hafez (1 month ago)
wait... nier automata not here? im surrounded by corporate bullshit
F2P EVO (1 month ago)
hahaha rise of thumb rider its sucks repetititititititive
Adopter Guy (1 month ago)
what a shit list damn we are in 2018 not 2000
Toto Samonte (1 month ago)
This guy really has a bad taste when it comes to games. XD
HG Unleashed (1 month ago)
can we hit 10.0 on some game's score?? XD
cha boi (1 month ago)
XD if these games are the best im gonna stop gaming
MLkey (1 month ago)
your list is shiet
Dziesus (1 month ago)
wtf is this shit? :D
Raghavendra P (1 month ago)
90 percent of the people wont play the pathetic indie games that you just mentioned.
Tibfya (1 month ago)
man this is way too biased
Dota2 Highlights 4You (1 month ago)
This is the list of Minecraft Players wtf are this Baby games?
Dielock123 (1 month ago)
witcher 3 is garbage , so no and no
Jyoti Sharma (1 month ago)
Hey is there all the games offline
Osax 67 (1 month ago)
undertale sucks and is stupid alot
Ruben Stoti (1 month ago)
Why so many indie games? I came here looking for some good games i can play, not shitty 2D platformers.
Saif Yousaf (1 month ago)
I like how some people say graphics don't matter, so how about we just play everything using graphics from the 90's. It's like hearing those guys saying money can't buy you happiness, and I don't think poor people agree. Don't get me wrong I respect your opinions, but something like #6 Day of the Tentacle Remastered deserves this spot, to be considering the 6th best game from for the last 3 years. Sorry but I'm just mind blown. Also I do agree that graphics don't matter, to me Celeste is one of the best game I've played recently.
Nikitakis Antonis (1 month ago)
waste of time
HyPn0TiX (1 month ago)
Even if it's old and that the second and third game of this franchise were bad AF, I think that Fable : The Lost Chapter deserves a place in this top 25
Connect apps (1 month ago)
Lol all indie games wid no graphixs
Nomad Son (1 month ago)
Most on this list is NOT pc worthy. Seriously Darknsouls 3 is that low? What a joke.
Dervel Gamer (1 month ago)
I cant play many of that games in my pc xd
imptodec (1 month ago)
Old Grand Theft Auto Series has very good SP https://store.steampowered.com/sub/11902/
WazKiller (1 month ago)
best ???????
FatMonkey 4 (1 month ago)
I know this is based on scores but how in the hell is subnautica above dark souls 3?
Mist (1 month ago)
sounds like you're an announcer who hates his job
Benjamin Caceres (1 month ago)
As you can notice (with a few exceptions, for example: The Witcher 3 which is in my opinion, one of the most complete games of all time because of it's argument, story, port, etc.) the top 5-10 games of this list aren't the best looking games (talking about fancy graphics) but they are unique and most important that games are fun to play and absolutely enjoyable so consider this at the moment of choosing a game for playing. thanks for the video, nice picks.
Mexi (1 month ago)
Erm no thanks
Major Rager (1 month ago)
put the witcher 3 at your first place. Liked commented and subscribed! :)
theDude (1 month ago)
Dark Souls 3 creator is Hidetaka Miyazaki -_-
DNAGamingUK (1 month ago)
I like he covered a broad spectrum of game genres.
Splash Gamez (1 month ago)
where's prototype
Only fun games moments (1 month ago)
rip the forest
Veizai (1 month ago)
My list is short 1. StarCraft 2 2. Shogun Total War 2 3. COD MW2 4. BF4 5. Zuma Deluxe
TanPlayZ Bot (1 month ago)
I am just watching this to torrent a new game like if u are too!!
Nascarcool (1 month ago)
hsi symbol isnt copyright?
Mac Macmac (1 month ago)
I dont get how these stupid games are so popular. Are 10 year olds driving this metric?
yuriy yakimov (1 month ago)
Currently on a gxt 1060 6gb ryzen 5 1600 cpu, and i don't know what to play I have downloaded from fit-girl repacks games -Sherlock Holmes Evil Daughter <-- but i didn't like -Antigriaviator<--- just enjoy the game like 20-30 minut and i gets bored -Battle Chasers of NighWar<-- currently enjoying but like 50% this is like a rpg.. I used to play mmorpg and rpg online, but to be honest right now i dont know what to play :( Also i'm using and Xbox controller 360 and has the worse D-pad ever.
NightHoundd (1 month ago)
jesus ..
sebastiangallegoceba (1 month ago)
0:54 HIDETAKA MIYAKAMI???? LMAO
Merdan Numanovic (1 month ago)
retard XD
knut olson (1 month ago)
This must be a joke,but funny....But I miss the old "pong" game from the 1972 its so good :-)
Variety (1 month ago)
This was a pretty crappy list.
Jaswanth Sai (1 month ago)
In this games list any thing is not intrested except tom raider
CK Coupe (1 month ago)
it's just arcade games or something
Muddassir Ahmed (1 month ago)
That should be worst 25 games
FatMonkey 4 (1 month ago)
Muddassir Ahmed but a lot of these are actually really good games, like Dark Souls 3, MGS5, Witcher 3, Hollow Knight, Ori, and more.
xAdrianGaming (1 month ago)
Why isn't Life is strange on this list?
Scott (1 month ago)
I played Witcher 3, I hated it. Most of the rest of this list is indie games with no story line. Pass.
Mass Games (1 month ago)
People think this list is bad because most of them don't have good graphics. Most of my friends don't care if its an extremely fun or unique game, if it doesn't have graphics they wont play it.
Mr Brain (1 month ago)
why most of them are indie?
itsNobu (1 month ago)
Why the hell are most of these games indies?

Would you like to comment?

Join YouTube for a free account, or sign in if you are already a member.